Ummah: Dari Kegelapan Menuju Kebangkitan

pada 03 Ogos 2009



Saya tertarik dengan kompilasi terjemahan karya HarunYahya bertajuk
"Zaman Kegelapan Islam dan Ketibaan Era Kebangkitan Islam">. Semoga Allah mengganjari penterjemah sebaiknya.

  • edisi atas talian (.html), dengan sub-topik berikut:
  1. Mukadimah
  2. Musuh-Musuh Dunia Islam
  3. Chechnya
  4. Palestin
  5. Kashmir
  6. Turkestan Timur
  7. Bosnia, Kosova, dan Macedonia
  8. Algeria
  9. Tunisia
  10. Eritrea - Ethiopia<
  11. Chad
  12. Somalia
  13. Djibouti
  14. Sudan
  15. Uzbekistan
  16. Afghanistan
  17. Iraq
  18. Syiria
  19. Penindasan ke atas Umat Islam Minoriti
  20. Kesimpulan
Amat menarik, 19 sub-topik awal yang penuh kesedihan ditutup dengan sub-topik 20 yang mengubat luka, dan menyubur kembali obor perjuangan mencapai kegemilangan dunia & akhirat.


Renungan:

Apakah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal belum lagi datang kepadamu (ujian) sebagaimana halnya dengan orang-orang yang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa dengan malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam ujian) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datang pertolongan Allah?" Ingatlah sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat. (Al-Baqarah, 2:214)

Dan Allah telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal soleh, bahawa Dia akan menjadikan mereka berkuasa di muka bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa, dan Dia pasti akan meneguhkan bagi mereka agama yang telah diredai-Nya untuk mereka, dan Dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka berada di dalam ketakutan, menjadi aman sentosa. Mereka tetap menyembah-Ku dengan tidak mem per­sekutukan sesuatu apa pun dengan Aku. Dan barang siapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) ini maka mereka itulah orang-orang yang fasik. (An-Nuur, 24:55)

0 komen:

Catat Ulasan